محمد مهدي رباني

 محمد مهدي رباني

متولد : 1363
محل تولد: اصفهان
ميزان تحصيلات : PhD مديريت اجرايي

 

محمد مهدي رباني?

سوابق دکتر محمد‌ مهدي رباني:

دکتر رباني داراي سوابق اجرايي بسياري مي باشد در اين بخش قسمتي از سوابق ايشان را ذکر خواهيم کرد

  • مدير مسئول مجل? خلاقيت

  • مديرمسئول انتشارات نگاه نوين

  • رئيس هيئت مديره شرکت داروسازي ديموند

  • موسس پلتفرم مهارت آموزي آنلاين «ويدان»

  • مديرعامل شرکت مشاوره مديريت تينو

  • کارشناس بيش از 80 برنامه زنده راديويي و تلويزيوني

  • مديرعامل آکادمي صادرات ايران

  • عضو اتاق بازرگاني ايران و سوئيس

  • استاد ارشد آکادمي صادرات آلمان در ايالت بادن ووتنبرگ

  • دانش آموخته دور? تخصصي تربيت مربي کارآفريني از WIFI اتريش

  • دانش آموخته دور? تخصصي تربيت مربي صادرات از WIFI اتريش

  • دانش آموخته دور? رهبري از Cass university

درباره محمد‌مهدي رباني

  • 19 ساله بود که با وجود کار پاره وقت، ويزيتور برتر يه شرکت دارويي شد و در دوران دانشجويي با درآمدش منزل و خودرو خريد

  • سايت دکتر کرماني رو به پرفروش ترين وبسايت سلامتي کشور تبديل کرد

  • مجله خلاقيت رو به پرفروش ترين مجله بيزينس کشور تبديل کرد

  • وقتي در حوزه نشر کتاب وارد شد، در سال اول کار در حرفه نشر، 100 هزار جلد کتاب فروخت و 80 درصد از کتابهاشون بيست بار تجديد چاپ شد

  • برخي از محصولات شرکت داروييش در کمتر از شش ماه ناياب شد

  • با حضور در بهترين دوره هاي دنيا، سالانه حداقل 200 ميليون تومان هزينه آموزشش ميکنه

نظرات اساتيد بزرگ دنيا درباره محمد مهدي رباني:

برايان تريسي: شور و شوق محمد مهدي در يادگيري براي خود و آموزش به ديگران تحسين برانگيز است.

جک کنفيلد: او يکي از رهبران پيشرفت و موفقيت است که موفق به انجام تغييرات بزرگ و موفقيت ها و دستاوردهاي شگرف در صنعت خود شده است.

دونالد مک دونالد استاد دانشگاه کرنفيلد انگلستان: من زمان زيادي را با آقاي رباني به بحث در مورد تحولات اخير حوزه بازاريابي گذاراندم و به شدت تحت تأثير دانش او در اين حوزه قرار گرفتم. او دانش قابل احترامي داشته و سخنران قدرتمندي در حوزه بازاريابي است. دانش او به روز بوده و از آخرين روندها در اين حوزه باخبر است، و همينطور اصول پايه اي بازاريابي را عميقاً مي شناسد. همچنين تجربيات عملي ارزشمندي نيز در کوله بار خود دارد. من او را به شما توصيه مي کنم.

ريچارد ماير: دکتر رباني يکي از بهترين دانشجويان من در PhD است که دانش عميقي در بازاريابي دارد و تحقيقات و سخنراني هاي او در طول دوره من را خشنود ساخته است.

 

کتاب «اثر مرکب» نوشته «دارن هاردي» که کسي او را نمي شناخت و حتي يک کلمه از کتاب هاي او به فارسي ترجمه نشده بود، براي اولين بار توسط انتشارات ثروتمندان خودساخته که مالک آن محمد مهدي بود، در کشور منتشر شد. بعد از انتشار اين کتاب، هيچ کدام از توزيع کنندگان کتاب قبول نکردند اين کتاب را پخش کنند و خود محمد مجبور شد در سمينارها اين کتاب را بفروشد.

فروش عالي پيش رفت و کتاب به چاپ دوم و سوم و… رسيد و پرفروش ترين کتاب کشور در حوزه کتاب هاي توسعه فردي شد. با اينکه کتاب هاي کنکوري در ايران خيلي پرفروش هستند و قابل مقايسه با اين کتاب ها نمي باشند ولي کتاب اثر مرکب از لحاظ رتبه حتي بالاتر از کتاب هاي کنکوري قرار گرفت.

محمد مهدي رباني شخصي نبود که شوآف انجام دهد و با اينکه سالهاست در رسانه هاي اجتماعي حضور دارد ولي اين حضور بسيار ضعيف است چون هيچ وقت دوست ندارد زندگي شخصي، ماشين ها، دفتر، کارخانه و چاپخانه اش را شوآف کند.

او در نسلي بزرگ شده که انجام چنين کارهايي را صحيح نمي دانند. اما بايد بگوييم که او در مورد برند شخصي اش با اينکه شوآف نکرده ولي ضعيف هم عمل نکرده است.

يکي از بهترين اقداماتي که روي برند شخصي او تأثير گذاشت، انتشار کتاب اثر مرکب بود که در اول کتاب، محمد مهدي مقدمه اي از زندگي چند سال پيش خود را نوشت، در حاليکه نه کتاب، نه ترجمه و نه انتشار و نه… به اسم او نبود.

اين کتاب بيش از نيم ميليون جلد فروش داشته است! هر کسي که اين کتاب را خوانده بود با محمد آشنا شده و اين کار در برند او خيلي تاثيرگذار بود، حتي پروژه هاي مشاوره اي که مي گرفت، سرمايه گذار هايي که پيدا مي کرد و… حاصل اين کتاب بودند.

محمد مهدي در دوره کارشناسي ارشد، 2 کتاب دانشگاهي نوشت که هيچ کمکي در برند سازي او نکردند. او آن کار را کرده بود چون آن موقع مجبور بود براي قبول شدن در دوره دکتري، مقاله يا کتاب بنويسد.

اين کتاب ها محتواي بسيار ضعيفي داشتند و هيچکدام به فروش نرفتند و به جاي اينکه برندساز باشند، ضد برند شدند. محمد از تدريس، انتشارات و شرکت بازرگاني که داشت، به درآمد خوبي رسيده بود و هميشه دوست داشت کار کند و در کارآفريني هزينه کند، نه اينکه سکه و طلا و دلار بخرد.

او شرکتي در پارک علم و فناوري دانشگاه تأسيس کرد که کل دفتر کاري او، يک اتاق بود. او با اينکه وضع مالي خوبي داشت و مي توانست يک شرکت يا دفتر بزرگ بگيرد ولي از يک اتاق شروع کرد.

اين ديدگاهي است که ديموند جان در کتاب قدرت بي پولي گفته که اگر شما با پول کم، کسب و کارتان را شروع کنيد، درصد موفقيت تان خيلي بالاتر از اين است که جيب هايتان پر از پول باشد. شرکت دانش بنيان محمد مهدي رباني در حوزه داروسازي گياهي هم با اين ديدگاه شروع به کار کرد و 4 سال طول کشيد تا مجوز اولين دارو را بگيرد.

 

 

?

تاریخ : 16-3-2023 , 9:10  بازدید : 3